אביר - מודיעין וביטחון

לוגו אתר אביר מודיעין וביטחון
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מודיעין חקירות ומבצעים מיוחדים

צרו איתנו קשר

2217*

התקשרו או מלאו את טופס צור קשר

חדשות

חשיפה ומניעה של הונאות, גניבות ומעילות

חשיפה ומניעה של הונאות גניבות ומעילות - אביר ביטחון ומודיעין

חברת אביר חסכה ללקוחותיה רק בשנת 2011 כ- 17 מליון ש"ח!


גניבות בעבודה אינן רק גניבות באמצעות לקיחה ללא רשות של דבר בעל ערך, אלא ג הפסד כספי הנגרם לארגון.

אביר טיפלה ומטפלת במקרים של גניבה רמייה ועקיצה כמו:

  • ריגול תעשייתי שהעביר עובד לשימוש מתחרים או לשימוש אישי.
  • גניבות מוצרים מרצפת ייצור או ממחסנים ומכירתם בשוק במחיר נמוך.
  • גניבה של ציוד בחברה כמו לפטופ, משאית, מכונת ייצור ועוד.
  • פגיעה מכוונת במכונות ייצור וברכוש הלקוח.
  • דיווח על שעות עבודה שלא בוצעו בפועל.
  • שימוש במיכון ויכולות הייצור של החברה למטרות פרטיות.
  • שימוש ברכב של העבודה למטרות לא סבירות.
  • דיווח אש"ל וקניה על הוצאות שלא בוצעו לצורך העבודה ועוד…

מחקר שנערך בשנים האחרונות מראה כי מנהלים מעריכים את אחוז העובדים הגונבים ממקום העבודה, נמוך בהרבה מכל נתון מחקרי הידוע כיום. הערכה נמוכה זאת נובעת מ-2 סיבות עיקריות:

  1. חוסר מודעות לנושא – כשרק בשנים האחרונות החלו להבין את היקף הנזק הנגרם מגניבות של עובדים ואת הצורך במניעתו.
  2. שימוש במנגנון הגנה פסיכולוגי "לי זה לא יקרה", העלות הכספית של גניבות ומעילות הנעשות על ידי העובדים, מוערכות במאות מיליארדי דולרים מידי שנה.


לשכת המסחר של ארה"ב מפרסמת נתונים רבים אודות גניבות של עובדים ובין הנתונים המדאיגים ביותר נמצא כי ברשתות השיווק אחד מכל שלושה עובדים גונב. 20%-30% מכלל פשטות הרגל מקורן בגניבות ומעילות של אנשים בתוך הארגון. 41% מהעובדים מזייפים רישומים ודו"חות במקום העבודה.

ניתן להעריך כי המצב בארץ דומה בהיקפו לנעשה בעולם המערבי, להערכה זאת יש להוסיף כי מדינת ישראל היא מדינה רב תרבותית שקולטת אליה לא מעט תפיסות תרבותיות לקויות ועדיין לא התגבש בה קוד התנהגות אחיד.
מנהלים ובעלי עסקים המעריכים כי מדובר בבעיה שולית בלבד אינם טורחים להלחם בבעיה שלדעתם אינה קיימת.

הטיפול הראשוני בתופעה מתפרש ע"י עובדים רבים כהסכמה, הבנה או סלחנות של המנהלים לתופעה וכתוצאה מכך היא רק הולכת ומחריפה.

הטיפול באיתור הגורמים השליליים בארגון, שיטת הפעולה שלהם, דרכי המעילות והאנשים המעורבים דורש מומחיות מיוחדת הכוללת עבודת מודיעין נקודתית ומדויקת וכן אמצעים טכנולוגיים חוקיים ומתקדמים. בנוסף יש להגדיר נהלים מסודרים ויעילים בכדי למזער את האפשרות לביצוע מעילה ו/או גניבה ע"י עובדי הארגון.

בחברת "אביר" נבנתה מחלקה העוסקת באיתור וחשיפה של מעילות וגניבות תוך ומחוץ לארגון. לחוקרי המחלקה ידע רב וניסיון של שנים רבות בהפעלת מודיעין פנים חוץ ארגוני, איתור כשלים ופרצות במערכות הכספים השונות של הארגון. עבודה מול מבקרי הפנים בארגון וגיבוש הממצאים לכדי ראיות. לחוקרי המחלקה הצלחות רבות בחשיפת מעילות , הונאות, פרשיות שחיתות שחלקן התפרסם אף במהדורות החדשות השונות.

רק לאחרונה תפסה המחלקה הונאה שהתבצעה ע"י פקידת רכש תוך שהיא מעבירה מייל שקיבלה מסמנכ"ל בכיר ושינוי קל של ספרה אחת גרמה נזק של מאות אלפי דולרים לארגון.

קראו גם – פשיעה ושחיתות ארגונית

במקרים רבים ולאור ניסיוננו הרב קשה לעלות על עקבות תנועת הכספים אך לחוקרי המחלקה ידע וגישה למקורות המידע השונים וביכולתם לעקוב ולתעד כל פעילות שלילית המתבצעת בתוך ומחוץ לארגון כנגדו. הפעילות מתבצעת באופן סמוי לחלוטין ורק עפ"י הנחיית מקבלי ההחלטות בארגון מתבצעות הערכות מצב בהתאם למידע שמתקבל, ומידה ומתקבלת החלטה לעבור לשלבים הגלויים, עומדות לרשות חוקרי המחלקה כל היכולות של חברת אביר ובכלל זה מכון פוליגרף, מתשאלים, צוות טכנולוגי, צוות מעקבים וכמובן שיתוף פעולה עם כל הגורמים המוסדיים העוסקים בחקירות.

בודק...